GESCHIEDENIS

De EHBO vereniging is opgericht in 1980.

De naam FRAM komt voort uit het tijdperk van de
busmaatschappij FRAM.

Een paar chauffeurs toen der tijd vonden het belangrijk om iets te doen aan EHBO, en uit een potje van de CNV bond werd de eerste cursus opgezet onder de chauffeurs.

Dit is uitgegroeid over het hele FRAM-district en groeide door tot 200 leden.

De laatste jaren kwamen er binnen Arriva en Noordned verschillende verplichtingen bij bus en trein en kwamen we op een ledental van 300.

In december 2006 kwam daar verandering in en ging Arriva zijn eigen gang en wilde Connexxion met de nieuwe aanbesteding er ook weinig van weten omdat het geen verplichting was in  de aanbesteding.

Wij, als bestuur, gingen niet bij de pakken neer zitten en zijn verder gegaan als zelfstandige vereniging, waar Connexxion noch andere bedrijven invloed op kunnen uitoefenen.

Dat betekende een fors aantal leden minder, maar wel motiverende leden waar we verder mee gegaan zijn.

Onze vaste verblijfplaats, waar we de herhalingsdagen houden, is al jaren de Scantrihal.

Voor wie lid wil worden en/of al gediplomeerd is, zijn verder op deze site mogelijkheden om u op te geven.

De contributie is vastgesteld op € 45,00 (incl lunch koffie of thee op de herhalingsdag).

We beschikken over voldoende oefenmateriaal en reanimatiepoppen en trainingsmateriaal voor AED.

Intern zijn er 3 instructeurs aanwezig voor EHBO reanimatie en opleiding AED bediener.

Voor kundige achtergrondinformatie hebben we de beschikking over een arts.